ورق پلی کربنات چیست؟

ورق پلی کربنات یک نوع ماده پلیمری است که از مواد شیمیایی به نام پلی کربنات تشکیل شده است. این ماده به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه در بسیاری از کاربردها از جمله ساخت انواع چراغ گردان سراسری استفاده می شود، زیرا دارای خواصی مانند شفافیت بالا، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر حرارت و عایق برقی است.

کاربردهای ورق پلی کربنات

یکی از کاربردهای مهم ورق پلی کربنات در صنعت ساخت چراغ گردان پلیسی ، چراغ گردان امدادی و چراغ گردان خدمات شهرداری و ساختمان است. ورق پلی کربنات به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه در این کاربردها استفاده می شود زیرا دارای ویژگی هایی مانند سبکی و مقاومت در برابر شکستن است. شرکت ایمن نورنجات هم از ورق پلی کربنات با کیفیت در تولیدات خود استفاده می کند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم ورق پلی کربنات در صنعت ساختمان است. این ماده به عنوان یک مواد ساختمانی استفاده می شود، به خصوص در ساختمان هایی که نیاز به نورپذیری بالا دارند، مانند سقف های شفاف، پنجره ها و درب ها. ورق پلی کربنات به عنوان یک جایگزین مناسب برای شیشه در این کاربردها استفاده می شود زیرا دارای ویژگی هایی مانند سبکی و مقاومت در برابر شکستن است.

ورق پلی کربنات در صنعت خودروسازی نیز ورق پلی کربنات مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان جزء برخی از قطعات خودرو مانند شیشه جلو و عقب، پنجره ها، آینه ها و قطعات داخلی استفاده می شود. ورق پلی کربنات در این کاربردها به دلیل وزن سبک و مقاومت در برابر ضربه بسیار مناسب است و می تواند در کاهش وزن خودرو و افزایش ایمنی آن نقش مهمی ایفا کند.

علاوه بر این، ورق پلی کربنات در صنایع الکترونیکی نیز استفاده می شود. این ماده در ساخت قطعات الکترونیکی مانند بخش های داخلی تلویزیون ها، تلفن های همراه و کامپیوترها استفاده می شود. مزیت استفاده از ورق پلی کربنات در این کاربردها، ضخامت بسیار کم، شفافیت بالا و مقاومت در برابر ضربه است.

در نهایت، ورق پلی کربنات در صنایع بسته بندی نیز استفاده می شود. این ماده به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد معمولی بسته بندی مانند کاغذ و کارتن استفاده می شود. ورق پلی کربنات دارای مقاومت در برابر ضربه بوده و می تواند محصولات را در برابر آسیب های خارجی محافظت کند.

ورق پلی کربنات به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد دیگر در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. با توجه به مزایای آن، انتظار می رود استفاده از ورق پلی کربنات در صنایع مختلف در آینده رو به افزایش باشد.

ورق های پلی کربنات تخت نشکن

ورق پلی کربنات تخت نشکن چیست؟

در استانداردهای جهانی ورق­ های پلی­ کربنات تخت ۴ میل به بالا را ورق پلی­ کربنات نشکن می­ نامند. ورق پلی کربنات تخت نشکن یک نوع ماده پلاستیکی است که به صورت ورق های تخت تولید می شود. این نوع ورق به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می شود.

ویژگی های ورق پلی کربنات تخت نشکن

یکی از ویژگی‌های برجسته ورق پلی کربنات تخت نشکن، مقاومت بالا در برابر ضربه است. به علت این ویژگی، این نوع ورق معمولاً در صنعت خودروسازی، چراغ گردان ، ساختمان سازی و صنایع الکترونیکی استفاده می شود. همچنین، این ورق دارای مقاومت بالا در برابر شعله و حرارت است و می تواند در دماهای بالا نیز کاربرد داشته باشد.

ورق پلی کربنات تخت نشکن همچنین دارای شفافیت بالا است و از این جهت در صنعت نمایشگرها و بسته بندی‌های شفاف نیز استفاده می شود.

مشخصات فنی ورق پلی کربنات نشکن

ورق پلی­ کربنات تخت نشکن در ابعاد استاندارد ۲۰۵ در ۳۰۵ سانتی­متر تولید می­ گردد که شرکت پلیمر طلایی یزد از ضخامت ۲ تا ۱۶ میلی­متر و در رنگ­ های مختلف اقدام به تولید و این محصول را نسبت به رنگ­ پریدگی، شکسته شدن و آسیب­ های احتمالی که در مواردی مثل تگرگ و طوفان، کم شدن مقاومت به ضربه دارای ضانت از طرف شرکت پلیمر طلایی یزد است.

ورق پلی­ کربنات در برابر سرما و گرما مقاوم می باشد و حالت خود را از دست نمی دهد. در بازار به این ورق پلی­ کربنات طلق ، یو وی UV و لنز نیز گفته می شود.

انواع ورق پلی کربنات

  1. ورق های پلی کربنات تخت
  2. ورق پلی کربنات رول شده
  3. ورق های طرح دار پلی کربنات
  4. ورق های پلی کربنات موج دار
  5. ورق های پلی کربنات چند جداره
  6. ورق های پلی کربنات طرح سفال

ویژگی های ورق های پلی کربنات خام

  1. ورق های پلی کربنات دارای سطحی درخشان همراه با نوردهی عالی هستند
  2. مقامت بالا در برابر گرما و سرما (محدوده دمایی بین 40- تا 120+)
  3. ورق پلی کربنات مقاومت بالا دربرابر ضربات (250 برابر بیشتر از شیشه مقاومت دارد)
  4. خواص میکانیکی و الکتریکی بالایی دارد
  5. قابلیت نصب آسان و حمل ونقل راحت
  6. ورق های پلی کربنات قابلیت بازیافت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *